En aquestes quatre sessions he observat una mica com es
treballa amb aquests nens/es:
Amb els nens/es amb retràs del llenguatge es parteix de làmines
plastificades amb dibuixos d’objectes, animals, persones, plantes,… També es
fan servir làmines de situacions quotidianes (per exemple, una classe) per
treballar tant el vocabulari com les accions del context que surten a la
il·lustració. Amb aquests alumnes i amb l’ajuda d’un mirall, se’ls ensenya com
posar els llavis, la llengua i les dents per poder pronunciar un fonema
determinat. També es fan pràxies linguals per millorar la tonicitat de la
llengua.
Amb els alumnes amb dificultats de lectoescriptura s’acostuma
a fer fitxes d’atenció i concentració, de formació de paraules a partir d’unes
síl·labes determinades,… Amb els alumnes que acudeixen per millorar resultats,
treballem també problemes matemàtics i els ajudem a entendre determinats
conceptes (per exemple, el mig litre) partint de material manipulatiu (com
regletes o ampolles d’aigua)
No hay comentarios:
Publicar un comentario